Los equipos en acción

¡Este es el día a día de las escuelas durante la misión!

Classe de la clau de Sol 6èC

2022-2023 / Descubre el poder de la luz

6º · Escola Les Cometes
Llorenç del Penedès · Tarragona
Lab1 Luz & Movimiento
¡Atrapa la luz!

AMB LLUM I MOVIMENT APRENEM
15/01/2023

Hem descobert que la llum no viatja de la mateixa manera en tots els medis depenent de l'objecte o medi que trobi en el seu camí, amb el LAB1, "Llum i moviment", i això seria la reflexió i la refracció de la llum. La reflexió hem vist que passa quan la llum rebota sobre l'objecte o medi, per ex. en el 1r experiment amb els orbeez sense aigua, i la refracció és quan la llum travessa l'objecte o medi i podem veure la imatge o llum darrere d'aquest objecte; per ex. a l'experiment 2 amb el recipient sense farina. Quan el recipient tenia farina la llum del làser no travessava a la paret de l'aula perquè era opac. L'experiment ha estat important perquè hem après moltes propietats de la llum i a més les diferències entre conceptes nous; sobretot hem comprovat les nostres hipòtesis fetes abans de començar. Les propietats de la llum es poden utilitzar per desenvolupar fibra òptica i microscopi com el sincrotró Alba.


Lab2 Luz & Materiales
¡Juego de sombras!

AMB LLUM&MATERIAL HO PASSEM GENIAL!!
27/01/2023

Amb aquest projecte hem descobert que un objecte opac no és travessat per la llum i aquesta ajuda a definir la seva ombra. Quan apropem l'objecte a l'objectiu augmenta el seu volum i l'ombra no es veu tan nítida o definida, quan l'allunyem a l'inrevés, l'ombra es veu més nítidament; a diferència dels objectes translúcids, que quan la llum els travessa no veiem l'ombra definida i la llum els traspassa. Hem vist que els objectes que reflecteixen la llum darrere seu són els que la travessa i podem veure clarament el seu patró i l'ombra, són els objectes transparents (Una ampolla de plàstic, una finestra...). Les informacions que hem obtingut amb l'experiment és que hi ha diferències de com interacciona la llum entre si són opacs, translúcids i transparents. Per exemple, siluetes o patrons diferents, si veiem una ombra nítida es tracta d'un objecte opac, si veiem una ombra borrosa i que la llum la traspassa es tracta d'un objecte translúcid, si no veiem cap ombra o silueta l'objecte és transparent. També en alguns objectes de color o brillants la llum rebotava i podíem veure l'ombra amb una part de color o acolorida.


Lab4 Luz & Innovación
¡Ilumina la oscuridad!

INNOVACIÓ I IL·LUMINACIÓ AMB DIVERSIÓ!!!
26/04/2023

Creant làmpades de plàstic o llum Moser podem fer arribar llum a llocs on no hi arriba l'electricitat, tant espais exteriors com interiors. També d'aquesta manera podem resoldre el problema de la contaminació de plàstics, per tant obtenim dos beneficis, social i ecològic. Afegim lleixiu per eliminar els microorganismes, fent que la llum reflecti més clarament; ja que si no l'aigua quedaria amb verdet, bruta, ja que els microorganismes es reproduirien. El coneixement científic i tecnològic són importants per a poder viure millor el nostre dia a dia, per curar malalties i poder viure més anys, poder contactar amb persones del nostre proper o llunyà, per si necessitem ajuda; en general ben aprofitat en porta a una societat més evolucionada.


Meta
Un último paso para el final


26/04/2023

Ens ho hem passat molt bé! pipa!!, fent la Missió Alba, els experiments, mentre aprenem els camins de la llum.! La millor part ha estat els experiments !!, a nivell de grup hem socialitzat més perquè hem creat grups diversos segons el LAB a fer. Gràcies per deixar-nos participar.!!!! Ens agradaria molt tornar a participar-hi!!!! Gràcies per invertir temps, ganes i motivació en la nostra educació!!! La classe de la clau de sol!!!







Una iniciativa de:


Alba

Con colaboración de:


Producida por:


eduXarxa

Utilizamos cookies propias y de terceros para finalidades analíticas y técnicas; tratando datos necesarios para la elaboración de perfiles basados en tus hábitos de navegación.
Puedes obtener más información y configurar tus preferencias desde 'Configuración de cookies'.

Configuración de cookies